Májusban befejeződtek az NTP-INNOV-22-0044 pályázat műhelyeiben a foglalkozások.
Zene-tár – művészeti műhely
Vezető: Bakó Antalné
Májusban egy alkalommal újra találkoztunk, hogy előkészítsük és begyakoroljuk a zárórendezvényre szánt produkciót. Az In the hall of the mountain King című dalt gyakoroltuk hangbotokkal, majd a PANkreátorok A csitári hegyek alatt című népdalhoz készített mozgást igyekeztünk memorizálni.
Kép-tár – művészeti műhely
Vezető: Szilágyi Erzsébet Judit
A májusi foglalkozás első témája a felszabadult vegyes technikák használata volt. Olyan alkotást hozva létre, amin több technikai megoldást, eszközt is alkalmazhattak a gyerekek.
A következő alkotó műhelymunka már kötöttebb, rendigénylő, ritmusos mandalakészítés volt. Adott formahalmazból válogathattak a gyerekek, de egy idő után saját formavilágukra rátalálva igazán egyedi alkotások születtek.
Az utolsó együtt töltött műhelymunkát az összegzés, közös elemzés és a projektnap előkészítése jellemezte.
Tánc-tár – művészeti műhely
Vezető: Kis Lili Barbara
A május hónap műhelyfoglalkozásainak nagy része már a zárórendezvényre történő felkészüléssel telt. A hónap elején megismerkedtünk a zumba műfajjal, ezen a foglalkozáson mindenki alaposan elfáradt. A hónap hátralévő részében a zárásra készültünk: közösen kiválasztottuk azt a táncot, amellyel végül az egész iskolát megismertettük a zárórendezvény során. A foglalkozások, bár fárasztóak voltak, ugyanúgy jó hangulatban teltek.
Mese-tár – művészeti műhely
Vezető: Vigh Laura
A májusi foglalkozáson közösen egy mese kvízt állítottunk össze a zárórendezvényre. Ismert mesékhez írtunk fejtörőket, találós kérdéseket.
Kép-tár – digitális műhely
Vezető: Kovács Ádám
A 6. foglalkozáson Victor Vasarely munkásságával ismertünk, meg. A gyerekek kutatómunkát folytattak az interneten fellelhető munkáiról. Megpróbálkoztak saját geometrikus alakzatokat készíteni, amihez a digitális rajztáblát is segítségül hívták.
A 7. alkalommal a fraktálok lebilincselő világába csöppentünk. A tanulók az Online Fractal Generator programmal készítettek különböző ismétlődő alakzatokat. Nagyon érdekes alkotások születtek.
A 8. találkozásunkkor a projekt zárórendezvényére készítettük elő a bábok felhasználásával a kincskereső játékunkat. Az iskola épületének 10 pontjára helyeztünk ki bábukat, amiket a
korábban készített fényképek alapján kell megkeresniük a kincskeresőknek. Az iskola udvarától, a pincén keresztül, az iskola összes rejtett zugát felfedeztük.
Tánc-tár – digitális műhely
Vezető: Kis Lili Barbara
Május hónapban az első foglalkozáshoz a TitTok közösségi média felületet hívtuk segítségül: a gyerekek kérésére az egyik ott felkapott táncot tanultuk meg videó segítségével. A gyerekek nagyon lelkesek voltak az egész foglalkozás alatt, motiváló erejű volt számukra, hogy olyan felületet használtunk, és olyan tudást sajátítottunk el, ami hozzájuk közel áll. A következő foglalkozáson különböző régi táncokról beszélgettünk és néztünk azokról videókat. Az utolsó foglalkozást a zárórendezvény felkészülésére szántuk: gyakoroltuk a táncot videós megsegítéssel, hogy a rendezvény során minél gördülékenyebben menjen.
Mese-tár – digitális műhely
Vezető: Vigh Laura
A májusi foglalkozások középpontjában a StoryBoardThat elnevezésű program állt. Az első alkalommal csak ismerkedtünk vele. Megnéztük, hogyan kell alkalmazni, milyen lehetőségek vannak benne.
A második alkalommal már történetet készítettünk vele, melyet le is töltöttünk, hogy aztán megoszthassuk az iskola minden tanulójával. A gyerekek nagyon élvezték a programmal való foglalkozást.
Az utolsó alkalmon a zárórendezvényre készültünk. Különböző ismert rajzfilmeket kerestünk és hozzájuk tartozó dalokat, melyeket aztán letöltöttünk és megvágtunk.